Author Info

Instagram

Facebook

Categories 2

Labels

featured Slider

Popular Posts

Pages

Navigation Menu

Twitter

Follow me on pinterest

Like us

Flickr

Sunday 16 April 2017

Khidmat Perundingan Kami / CONSTRUCTION PARTNER


Kami syarikat bumiputra yang memberikan perkhidmatan membina rumah baru, pengurusan ubahsuai rumah dan pejabat. Dengan pengalaman melebihi 10 tahun dan mahir dalam pengurusan dokumentasi Pinjaman Perumahan dari Bahagian Perbendaharaan Pinjaman Perumahan (BPPP), Kementerian Kewangan.

Kini kami menyediakan satu pakej mudah bagi kakitangan kerajaan khususnya dalam membantu anda menguruskan segala urusan sehingga kerja-kerja pembinaan selesai sepenuhnya.

PerkhidmatanYang Disediakan:

- Penyediaan Sebutharga dan kos projek (Ubahsuai & Bina Banglo)
- Penyediaan pelan arkitek
- Penyediaan pelan kejuruteraan (jika perlu)
- Permohonan Penilaian Dari Jabatan Perkhidmatan Penilaian Harta (JPPH)
- Permohonan kelulusan pelan dari PBT
- Menyediakan perjanjian guaman (S&P) bagi menjaga kepentingan kedua pihak.
- Permohonan Kelulusan Pinjaman Bina Banglo / Ubahsuai Rumah dari Majlis
- Pengurusan Pembinaan A to Z


Hubungi Kami :
+60186697338 & +60183540018.

Tips & panduan menilai kos ubahsuai rumah


1. Tuliskan semua perkara yang pemilik rumah mahu lakukan terhadap rumah tersebut, termasuk perkara-perkara yang anda cadangkan kepada pemilik. Anda boleh mengambil kira mereka ke dalam anggaran anda.

2. Pecahkan projek dengan bilik atau tugas. Apabila menimbangkan anggaran, ia akan lebih mudah untuk menilaikos setiap bilik. Jika pelanggan mahu memberi tumpuan kepada bilik tertentu, atau jika ada bajet tertentu, ia akan menjadi lebih baik untuk membentangkan anggaran berdasarkan bilik. Seorang pelanggan mungkin bersedia untuk berkompromi dengan kos ubahsuai di bilik-bilik tertentu.
        
3. Pertimbangkan apa-apa kerja tambahan yang perlu dilakukan untuk memenuhi kod piawaian bangunan. Apabila melakukan apa-apa projek bangunan, pertimbangkan undang2 ubahsuai PBT yang anda perlu patuhi. Tambah ini kos tambahan untuk anggaran anda untuk sebilik.
        
4. Faktor dalam kos untuk perobohan yang perlu dilakukan sebelum kerja-kerja pengubahsuaian. Kadang-kadang untuk membina anda mesti meruntuhkan. Tambah kos ini kepada anggaran anda untuk setiap bilik. Kos tambahan mungkin diperlukan jika perobohan dalam satu bilik memerlukan naik taraf ke bilik lain.

5. Faktor dalam kos untuk iklim. Kerja bumbung, sebagai contoh, bergantung kepada keadaan cuaca. Landskap dan juga bergantung kepada musim. Keadaan cuaca yang buruk boleh memakan masa dan mengganggu projek lain.

6. Faktor dalam kos "yang hijau." Sesetengah kerja boleh dilakukan terutamanya untuk mewujudkan persekitaran hidup yang lebih sihat dan / atau menjimatkan kos kepada sumber asli. Tambah item ini ke anggaran anda sebagai perkara sampingan atau potensi upgrade.

7. Tambah 5 hingga 10 peratus anggaran ralat untuk kos yang tidak dijangka. Kos bahan boleh berubah dari masa ke masa, dan anggaran hendaklah meliputi syarikat atau individu dalam hal perbelanjaan yang tidak dijangka.

8. Menyediakan anggaran menggunakan perisian pemprosesan perkataan. Tambah ringkasan satu perenggan kerja keseluruhan yang perlu dilakukan untuk rumah. Termasuk kerja dan kos setiap bilik.


No comments:
Write comments

Interested for our works and services?
Get more of our update !